
Na een studie Gezondheidswetenschappen gevolgd te hebben aan de VU, kwam Berend Eberson met een fenomenaal idee: een ontbijtconcept dat smaakt naar taart en maar liefst 25% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) groenten bezit. Tijdens zijn studie kwam hij erachter dat 84% van de Nederlanders te weinig groente eet. Hier moest volgens hem verandering in komen. Berend schreef een businessplan, ging opzoek naar klanten en ontwikkelde zo het ontbijtproduct ‘Grünten’. “Mijn missie is om ervoor te zorgen dat elke Nederlander op een makkelijke en lekkere manier dagelijks voldoende groente kan eten door de dag al te starten met 25% van die portie.”
Grünten begon met één smaak, maar breidde zich al snel uit. Inmiddels heeft het concept drie verschillende smaken: Apple Pie, Carrot cake en Red Velvet Brownie. Het product bestaat uit havermout en bevat de ingrediënten rode biet, wortel en bloemkool. Ieder bakje bevat 63 gram groenten. Met een on-the-go proof verpakking is Grünten een makkelijk, gezond en lekker product.
Berend heeft mooie toekomstplannen. Hij hoopt dat zijn product wordt gedistribueerd door heel Nederland. “Mijn goal zou zijn om Grünten te verkopen bij een AH to go of Jumbo.” Daarnaast zou hij zijn product graag willen uitbreiden door middel van verschillende smaken of een nieuwe productlijn.
Inmiddels is duidelijk dat het coronavirus ernstige gevolgen heeft voor het bedrijfsleven. Grünten-oprichter Berend heeft gelijk actie ondernomen nadat hij hoorde dat een groot aantal winkels de deuren moesten sluiten. Hij koppelde een webshop aan zijn website en probeert nu via deze weg zijn ontbijtproduct te verkopen.
Ben jij ook benieuwd naar alle smaken? Berend zou zeggen: “It’s delicious like pie & healthy like veggies. Lepel erin en gaan!”
Grünten is op zoek naar een stagiaire Marketing & Communciatie. Meer weten? Check https://www.grunten.nl/vacatures-1/stages-1